Styl

20.04.2014 17:20

Když jsem byla malá, chtěla jsem se stát architektkou. Zatímco jiné děti běhaly venku, hrály si s míčem nebo honily kočku, já bloumala po naší zahradě a představovala si domy, které by se na tom malém kousku pozemku nechaly postavit. Měla jsem je promyšlené do každého detailu. Věděla jsem, kde bude kuchyň, kde obývák a kudy povedou schody do druhého patra. Občas jsem svoje představy hodila na papír a brzy zaplnila vysněnými domky každé šuflátko svého dětského psacího stolu. Babička ze mě byla nadšená. Často mi nosila různé architektonické náčrty vystřižené z novin, aby ve mě probudila ještě větší zájem o obor.

Čím jsem však byla starší, tím více jsem si uvědomovala, že mě zajímá především STYL. Styl čehokoliv. Bažila jsem po historii. Milovala jsem módu. Obdivovala jsem umělce i dobře situované podnikatele. Hodně jsem četla a chtěla se stát módní návrhářkou. A kdyby to nevyšlo, tak alespoň designérkou.
Nakonec jsem, především z praktických důvodů a snaze uživit se, vystudovala Vysokou školu ekonomickou a skončila jako sekretářka ve firmě, které se zabývá vším jiným, jen ne tím, co mě kdy doopravdy zajímalo.
 
Svému zájmu jsem se rozhodla věnovat alespoň na těchto stránkách. Chtěla bych Vám, milé čtenářky, přinášet poznatky o tom, jak žily dámy v minulých staletích a jak se jejich stylem můžeme inspirovat také my. Zároveň svou pozornost nasměruji k současným trendům a jejich vlivu na život české společnosti. Nezapomenu se ani zmínit o osobnostech, které obdivuji.
 
Co si představíte po pojmem STYL? Způsob, jakým se oblékáme? Život, který vedeme? Jídla, která si objednáváme v restauracích? Hobby, kterým se věnujeme? Výběr dovolené? Naše vyjadřování? Přátelé? Hudba? Způsob uvažování?
 
J. Telcová definuje životní styl obecně jako individuální souhrn postojů, hodnot a dovedností, které se odráží v činnosti člověka, interpersonálních vztazích a komunikaci.
 
 
Dle mého je styl o vyznávání určitých hodnot, které se projevují jak v našem chování, tak také ve způsobu našeho žití, názorech a postojích, které prezentujeme preferencí určitých zájmů a materiálních statků. Srozumitelně řečeno, naše názory by měly být sladěny s naším chováním, zájmy, odíváním a hmotnými statky.

 

 
Na internetu existují stovky, ne-li tisíce českých bloků věnující se stylu, módě potažmo. Některé jsou zajímavé a některé ne. To, co mi však u většiny blogů chybí, je budování jakéhosi vlastního stylu právě na základě určitých hodnot. Ženy a dívky jsou často velmi pěkné oblečené s perfektním makeupem, nevědí už ale nic o materiálu, který mají na sobě, o historii daného modelu, o příležitostech, kam si model obléknout a především, jak se v situacích, kam si oděv berou, chovat. A o tom tento blog je  - o budování nejen módního stylu, ale VAŠEHO STYLU.
Nutno podotknout, že styl české dámy, byl před sto lety pojmem. Česká země byly nejvyspělejší oblastí Rakouska-Uherska, o čemž svědčila také úroveň vzdělanosti a kultury. Tehdejší doba měla svůj řád. Dámy se dokázaly obléct a učesat nejen dle nepsaných pravidel sociální vrstvy, k níž patřily, ale také dle událostí, na které se chystaly. Měly vybrané způsoby chování, orientovaly se na poli současné kultury a měly široké společenské znalosti. 
 
Cílem tohoto magazínu je NAVRÁTIT ČESKÝM ŽENÁM STYL V PRAVÉM SLOVA SMYSLU.